xFlows FAQ

xFlows FAQ

Allmänt

När har ni öppet?
Våra ordinarie öppettider är:
Måndag – Fredag: 12-20
Lördag: 10-16

Har du ett träningskort eller köpt ett engångsbesök är du varmt välkommen att träna när du vill under dessa tider. Under lov och helgdagar har vi ofta andra öppettider! Håll utkik på vår Facebooksida och på xflow.se/oppettider för eventuella avvikande öppettider.

Under våra öppettider är du varmt välkommen att träna på egen hand både i parkourdelen som på träningsytan och hinderbanan (Öppen träning). Dock kan det vara bra att veta att pass och träningsgrupper alltid har företräde men att de ska kunna visa en alternativ yta för dig att träna på.

Vi har en åldersgräns på nio år om man vill träna utan vuxen. Är man under nio år tränar man tillsammans med en ansvarig vuxen.

Engångsbesök

Vill du komma bara en gång och testa så betalar du ditt besök innan du kommer. På www.xflow.se/priser hittar du våra priser för engångsbesök. Under rubriken Köp Medlemskap (som är lite missvisande men som vi inte kan få bort) hittar du kategorin Engångsbesök.

Ska ditt barn hit och träna tillsammans med kompisar är det smidigast att lösa detta innan de åker hit. När du eller ditt barn kommer till oss checkar de/du in i receptionen.
När du köper ett engångsbesök läggs din profil in i vårt system. Skulle du sedan komma tillbaka loggar du in med samma uppgifter och köper antingen engångsbesök eller träningskort.

Träningskort

Hur tecknar jag träningskort hos er?
På sidan www.xflow.se/priser hittar du våra olika träningkort. Välj det som passar dig bäst och fyll sedan i dina uppgifter och avsluta genom att betala.

Ladda sedan ned appen Wondr i din mobil och logga in med uppgifterna du angav vid beställningen. Genom appen kan du sedan boka in dig på våra pass samt checka in när du kommer till oss.

Om du går in via “Logga in” som du hittar längst upp till höger på vår hemsida. Där kan du logga in i systemet och får då tillgång till fler funktioner såsom byte av lösenord, betalningsinställingar, kvitton med mera.

Kan man ha flera träningskort kopplade till samma mailadress?
Nej, man måste ha en unik mailadress kopplad till varje träningskort. 

Jag har köpt träningskort men har inte fått något fysiskt kort?
Det stämmer. Vi har bara digitala träningskort. Du kommer åt det via appen Wondr som du laddar ner där du laddar ner dina appar. Eller via “Logga in” längst upp till höger på vår hemsida.

Hur checkar jag in?
Du checkar enkelt in i vår incheckningsdisk vid receptionen. I appen klickar på “Checka in” och får då upp en QR-kod som du håller framför läsaren.

Jag har ingen egen mobil, kan jag bli medlem ändå?
Självklart! Först måste dina föräldrar registrerar dig och betalar för ditt träningskort antingen via dator eller mobil. När du sedan kommer till xFlow checkar du in med hjälp av vår personal i receptionen

Jag har ett månadskort men vill avsluta det. Hur gör jag? 
Våra månadskort är löpande vilket gör att det dras en summa från ditt inlagda kort den 27:e varje månad (eller runt den 27:e om det är en helgdag). För att säga upp ditt månadskort ska du maila till info@xflow.se. Avtalet kan när som helst sägas upp men har 20 dagars uppsägningstid. Vi betalar inte tillbaka pengar som dragits. 

Träningsgrupper

Hur anmäler jag mig eller mina barn till era träningsgrupper?
För att anmäla sig till våra träningsgrupper i parkour eller hinderbana så går ni in på våra bokningssidor:
https://www.xflow.se/traningsgrupper

Vilken nivå ska jag välja?
Läs gärna igenom beskrivningarna på respektive träningsgrupp, förhoppningsvis hittar du något som passar dig där. Annars är du självklart välkommen att kontakta oss via info@xflow.se

Jag har aldrig testat parkour, kan jag ändå anmäla mig?
Självklart. Vi har grupper för alla nivåer.

Jag har aldrig tränat i en hinderbana och tycker att det verkar svårt. Vad gör man där? Eftersom vi har olika svårighetsgrad på våra hinder och även kan anpassa hindren efter utövarna kan i princip alla träna där. Börja med att gå på våra pass så kommer våra instruktörer ge dig inspiration och kunskap så att du kan träna på egen hand framöver.

Vad innebär det att anmäla sig till en träningsgrupp?
Det innebär att du eller ditt barn har en stående tid i en specifik grupp exempelvis OCR Race Training på torsdagar klockan 19. Varje termin för våra träningsgrupper består av 10 veckor. Bokningen till våra träningsgrupper hittar du i menyn Träning och sedan Träningsgrupper

Pass

Vad innebär det att boka plats på ett pass?
Det innebär att du kommer på ett pass när det passar dig. Vi har ett antal bokningsbara pass i vårt schema som du kan boka dig på om du köpt ett träningskort hos oss. För dig som ännu inte har något träningskort så är det enkelt att fixa det under Priser 🙂

Jag vill bara testa en gång, hur gör jag?
Genom att köpa ett Engångsbesök på www.xflow.se/priser kan du boka in dig på ett pass. Bokningen av pass hittar du via vårt schema, bokningen får du tillgång till då du köpt ditt Engångsbesök.

Hur vet jag om passet blir av?!
Är det färre än två personer bokade ställs passet in. Bokningen stänger en timme innan passet startar och då går det inte att boka in sig. Är det fler än två bokade kan du åka till xFlow och anmäla dig på plats, förutsatt att det finns platser kvar. Är det ingen bokad en timme innan så blir passet inställt och du kan inte heller anmäla dig på plats.

 

Betalning

Hur betalar jag hos er?
Hos oss kan man handla med Swish och kort.
Du som har träningskort hos oss eller är anmäld på någon av våra träningsgrupper och har ett bankkort registrerat kan handla med hjälp av det kortet.

Hur betalar jag för era träningsgrupper?
Då du anmäler dig eller ditt barn via våra sida med träningsgrupper får du först fylla i dina uppgifter samt uppgifter om det barn du vill anmälda. Därefter kan välja att betala genom att registrera ditt kort eller betala via Swish.

Jag har ett betalkort inlagt men vill ta bort det?
Har du ett betalkort inlagt och vill ta bort det så meddelar du oss via telefon 0793362462 (under våra öppettider) eller via mail info@xflow.se.

Jag har ett betalkort inlagt men jag har bytt bank?
Logga in på din profil via vår hemsida. Längst upp till höger på knappen med dina initialer klickar du på Betalsätt. Där läggar du sedan in ditt nya kort. Vid första registreringen reserveras 1 kronan som du sedan får tillbaka. När kortet är inlagt klickar du på det så att den övre bocken “För kommande betalningar och medlemskap” blir grön. Därefter meddelar du oss så kan vi ta bort ditt gamla kort (se instruktioner ovan).

Övriga frågor

Vad ska man ha för kläder?
Vi rekommenderar träningskläder som är mjuka och lätta att röra sig. På fötterna har man inneskor förutom då man hoppar trampolin.

Kan jag som förälder titta på när mitt barn tränar?
Ja absolut! Vi har en övervåning som ger bra utsikt över vår träningshall. Där kan du kika på ditt barn  under träningen. Vi rekommenderar dock att passa på att även du själv passar på att träna istället för att bra sitta och vänta 🙂 Vi rekommenderar dig att ta på dig varma kläder då värmen i vår träningsanläggning är anpassad för fysisk aktivitet.

Finns det något att äta hos er?
Jajemen! Vi har ett café där vi säljer bland annat toast, frukt, kaffe, kvarg och nötter.

Var kan jag parkera?
Vi har en parkering utanför lokalen. Du kör förbi/rakt igenom Erikshjälpens parkering och när du kommer till vårt hus är det en liten backe ner. På den ytan har vi våra parkeringar. Parkera inte på Erikshjälpens parkering!