xFlows FAQ

xFlows FAQ

Allmänt

När har ni öppet?
Vår anläggning är öppen
Måndag – Fredag: 12-20
Lördag: 10-15

Har du ett träningskort hos oss är du varmt välkommen att träna när du vill under dessa tider.
Håll alltid utkik på vår Facebooksida för eventuella avvikande öppettider.

Under våra öppettider är du varmt välkommen att träna på egen hand (Open Gym). Dock kan det vara bra att veta att pass och träningsgrupper alltid har företräde men att de ska kunna visa en alternativ yta för dig att träna på.

 

Träningskort

Hur tecknar jag träningskort hos er?
På sidan www.xflow.se/priser hittar du våra olika träningkort. Välj det som passar dig bäst och fyll sedan i dina uppgifter och avsluta genom att betala.

Ladda sedan ned appen Wondr i din mobil och logga in med uppgifterna du angav vid beställningen. Genom appen kan du sedan boka in dig på våra pass samt checka in när du kommer till oss.

Om du går in via “Logga in” som du hittar längst upp till höger på vår hemsida. Där kan du logga in i systemet och får då tillgång till fler funktioner såsom byte av lösenord, betalningsinställingar, kvitton med mera.

Kan man ha flera träningskort kopplade till samma mailadress?
Nej, man måste ha en unik mailadress kopplad till varje träningskort.

Jag har köpt träningskort men har inte fått något fysiskt kort?
Det stämmer. Vi har bara digitala träningskort. Du kommer åt det via appen wondr som du laddar ner där du laddar ner dina appar. Eller via “Logga in” längst upp till höger på vår hemsida.

Hur checkar jag in?
Du checkar enkelt in i vår incheckningsdisk vid receptionen. I appen klickar på “Checka in” och får då upp en QR-kod som du håller framför läsaren.

Jag har ingen egen mobil, kan jag bli medlem ändå?
Självklart! Först måste dina föräldrar registrerar dig och betalar för ditt träningskort antingen via dator eller mobil. När du sedan kommer till xFlow checkar du in med hjälp av vår personal i receptionen

Jag har ett månadskort men vill avsluta det. Hur går jag? 
Våra månadskort är löpande vilket gör att det dras en summa från ditt inlagda kort den 27:e varje månad (eller runt den 27:e om det är en helgdag). För att säga upp ditt månadskort ska du maila till info@xflow.se. Avtalet kan när som helst sägas upp 20 dagar innan nästkommande månadsdebitering sker, i annat fall sker debitering för nästkommande månad. Vi betalar inte tillbaka pengar som dragits. 

Träningsgrupper

Hur anmäler jag mig eller mina barn till era träningsgrupper?
För att anmäla sig till våra träningsgrupper i parkour eller hinderbana så går ni in på våra bokningssidor:
https://www.xflow.se/traningsgrupper


Vilken nivå ska jag välja?
Läs gärna igenom beskrivningarna på respektive träningsgrupp, förhoppningsvis hittar du något som passar dig där. Annars är du självklart välkommen att kontakta oss via info@xflow.se

Jag har aldrig testat parkour, kan jag ändå anmäla mig?
Självklart. Vi har grupper för alla nivåer.

Jag har aldrig tränat i en hinderbana och tycker att det verkar svårt. Vad gör man där? Eftersom vi har olika svårighetsgrad på våra hinder och även kan anpassa hindren efter utövarna kan i princip alla träna där. Börja med att gå på våra pass så kommer våra instruktörer ge dig inspiration och kunskap så att du kan träna på egen hand framöver.

Vad innebär det att anmäla sig till en träningsgrupp?
Det innebär att du eller ditt barn har en stående tid i en specifik grupp exempelvis OCR Skill på torsdagar klockan 19. Varje termin för våra träningsgrupper består av 10 veckor. Dock är vår första termin lite kortare för att vi ska komma i fas med framtida terminer. Bokningen till våra träningsgrupper hittar du i menyn under Träning.

Pass

Vad innebär det att boka plats på ett pass?
innebär att du tränar när det passar dig. Vi har ett antal bokningsbara pass i vårt schema som du kan boka dig på om du köpt ett träningskort hos oss. För dig som ännu inte har något träningskort så är det enkelt att fixa det under Priser 🙂

Jag vill bara testa en gång, hur gör jag?
Genom att köpa ett Engångsbesök kan du boka in dig på ett pass. Bokningen av pass hittar du via vår app som du får tillgång till då du köper ditt Engångsbesök.

Hur vet jag om passet blir av?!

Är det en person bokad blir passet av. Bokningen stänger 1 timme innan passet startar och då går det inte att boka in sig. Är det någon bokad kan du åka till xFlow och anmäla dig på plats. Är det däremot ingen bokad en timme innan så blir passet inställt och du kan inte anmäla dig på plats.

 

Betalning

Hur betalar jag hos er?
Hos oss kan man bara handla med Swish!
Du som har träningskort hos oss eller är anmäld på någon av våra träningsgrupper och har ett bankkort registrerat kan handla med hjälp av det kortet.

Hur betalar jag för era träningsgrupper?
Då du anmäler dig eller ditt barn via våra sida med träningsgrupper får du först fylla i dina uppgifter samt uppgifter om det barn du vill anmälda. Därefter kan välja att betala genom att registrera ditt kort eller via Swish.

Övriga frågor

Vad ska man ha för kläder?
Vi rekommenderar träningskläder som är mjuka och lätta att röra sig. På fötterna har man inneskor förutom då man hoppar trampolin.

Kan jag som förälder titta på när mitt barn tränar?
Ja absolut! Vi har en övervåning som ger bra utsikt över vår träningshall. Där kan du kika på ditt barn  under träningen. Vi rekommenderar dock att passa på att även du själv passar på att träna istället för att bra sitta och vänta 🙂 Vi rekommenderar dig att ta på dig varma kläder då värmen i vår träningsanläggning är anpassad för fysisk aktivitet.

Finns det något att äta hos er?
Jajemen! Vi har ett café där vi säljer bland annat frallor, frukt, kaffe, kvarg och nötter.

Var kan jag parkera?
Vi har en parkering utanför lokalen. Du kör förbi/rakt igenom Erikshjälpens parkering och när du kommer till vårt hus är det en liten backe ner. På den ytan har vi våra parkeringar.